This beUty is counting the days...

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie First Birthday tickers

Thursday, April 08, 2010

checkup di Klinik Kesihatan Kajang

Midwife melakukan pemeriksaan keseluruhan termasuk pemeriksaan darah, air kencing dan secara fizikal.
Hasil ujian darah dan air kencing adalah sangat memuaskan.
- BANGGA GILE DOOOO
Pemeriksaan fizikal termasuk menekan permukaan rahim dan pemeriksaan payudara.
- SAYA HANYA MERELAKAN WALAUPUN TAKUT SEBAB DIE TEKAN PERUT AKU MCM KUAT AND XDE PAPE JE. huhu

ULASAN:
Midwife suruh saya makan Balance diet. makan banyak sayuran hijau. bukan x boleh makan sayur kaler lain, tapi kandungan vitamin sayuran kaler lain itu berlainan.
- SAYA MAKAN SETIAP 2 JAM LA KAK. MAKAN NASI  DAN LAUK SAYUR 3 KALI SEHARI.

Midwife suruh saya makan makanan yang banyak zat besi seperti daging, kerang dah hati.
- ALA SAYA X SUKA MAKAN HATI, KERANG RASA HANYIR AND XDE SELERA LA. OKLAH SAYA MAKAN DAGING JE.

Midwife suruh saya minum susu sekurang-kurangnya 6 sudu bancuhan (susu tepung) setiap hari atau lebih tepat 3 kali sehari.
- KALAU MINUM FRESH MILK BOLEH ?
Midwife jawab jangan minum susu fresh orang india selalu jual itu kerana kalorinya lebih tinggi
- OOO.. KALAU SUSU DUTCH LADY?
Midwife x menjawab pula soalan saya yang ini

Midwife suruh saya bersalin di hospital, walaupun masih awal lagi.
- HABIS TU, NAK BERSALIN KAT MANA?

Midwife suruh saya elak mengangkat barang berat sebab kandungan masih kecil.
- SAYA MMG X LARAT PON NAK ANGKAT

Midwife suruh saya belajar 'Penyusuan Susu Ibu' sebab susu ibu lebih banyak khasiat. dah ada DHA dah, x payah beli susu kat kedai.
- SUSU IBU JUAL KAT KEDAI MAHAL PLAK TU.
Midwife setuju


Midwife suruh saya berjumpa doktor.

dan Doktor hanya berkata, "betulah tu apa yang nurse tadi tu cakap. ikut je"

No comments: